خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه ای هوشمند داشته باشیم ...
خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه ای هوشمند داشته باشیم ...

سیستم BMS

سیستم BMS مخفف کلمات Building Management System می­ باشد که در فارسی به معنای سیستم مدیریت ساختمان است.

اگر بخواهیم روی این 3 کلمه کمی مکث کنیم؛ تا حدود زیادی خود کلمات راهگشای ما به جهت آشنایی با این سیستم خواهند بود.

همانطوری که از عبارت System بر می­ آید، ما با یک کالا و یا یک محصول روبرو نیستیم، که به صورت یک پکیج آماده، در اختیار کاربران قرار گیرد. اصطلاح "سیستم" به مجموعه­ای از اجزاء وابسته اطلاق می­ شود. به عبارت دیگر سیستم به معنای یک کل به کار می ­رود که از ترکیب اجزاء متعددی تشکیل یافته است.

در مورد سیستم مدیریت ساختمان هم ما با اجزاء متعددی روبرو هستیم که قرار است توسط یک کل و یا یک پردازنده اصلی، کنترل شوند. اجزائی مانند:
 

1)  تابلوی برق ساختمان

2)  سنسورها و دتکتورهای مختلف و متنوع

3) ماژول­ها، میکرو کنترلرها، مانیتورها و دستگاه­ های قابل اتصال به BMS

 

جهت مطالعه ادامه مقاله به سایت شرکت هوشمندسازان به آدرس www.hooshmandbms.com مراجعه نمایید.


سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف، در بدو ورود خود انقلابی در نحوه گرم کردن ساختمانها ایجاد کرد. در این سیستم، گردش آب گرم از درون شبکه ای از لوله های سوپرپایپ که در زیر کف نصب شده اند، حرارت را به آرامی توزیع می کند. لوله ها تمام کف را پوشش می دهند و بدین ترتیب توزیع حرارت بصورت یکنواخت است. حداکثر دمای کف در این سیستم 29 درجه سانتیگراد می باشد. آب گرم ورودی با دمای حدود 40 درجه سانتیگراد از طریق موتورخانه، پکیج، یا کلکتورهای خورشیدی تامین، و از طریق کلکتورهای ویژه توزیع می شود. سیستم گرمایش کفی برای کف های مختلف با پوشش های متفاوت از جمله سنگ، سرامیک، پارکت و موکت مناسب است.

به ظاهر اجرای این سیستم کار ساده ای بهنظر میرسد اما اجرای صحیح و کارآمد سیستم گرمایشکفی نیازمند مجموعه کاملی از تجهیزات لازم و محاسبات و طراحی دقیق و متکی بر دانش فنی روز می باشد. چنانکه در صورت اجرای غیر علمی، این سیستم کارکرد صحیحی نخواهد داشت و مشکلاتی را هم ایجاد می کند.

 

در خانه هوشمند شرکت هوشمندسازان؛ این امکان فراهم شده تا هر نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی، تحت کنترل سیستم BMS قرار گیرد و بتوان آنها را بوسیله مانیتور لمسی، ریموت کنترل، تماس با تلفن منزل (کنترل از راه دور)، و یا حتی از طریق تلفن همراه و تبلت مدیریت نمود.

www.hooshmandbms.com


پرده برقی

سیستم BMS (سیستم هوشمند ساختمان) میتواند با کنترل پرده های برقی، امکانات زیادی را از نظر برنامه ریزی و استفاده بهینه از پرده ها، برای کاربران به ارمغان بیاورد و میتواند پرده ها را تحت سناریوها و برنامه های متنوعی کنترل نماید. برای مثال در دستوری، با طلوع آفتاب باز شوند و با غروب آفتاب، به جهت ایجاد محدودیت در دیده شدن فضای داخل منزل بسته شوند

پرده های برقی در یک خانه هوشمند در حالی که ظاهرا همانند پرده های فرمال و عادی هستند، اما به کمک مانیتور لمسی یا ریموت کنترل، شما را از باز و بسته کردن دستی پرده ها بی نیاز می کنند.

نکته جالب اینکه حتی می توان در هنگامی که افراد داخل منزل نیستند و مسافرت رفته اند نیز جهت تابش نور خورشید به درون ساختمان، با تلفن (کنترل از راه دور) پرده های خانه را باز نمود.

www.hooshmandbms.com