خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه ای هوشمند داشته باشیم ...
خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه ای هوشمند داشته باشیم ...

سیستم آبیاری هوشمند گیاهان

با توجه به اینکه ایران از نظر منابع آب نسبت به میانگین جهانی از محدودیت بیشتری برخوردار بوده و میانگین بارندگی آن حدود یک‌سوم میانگین جهانی و تبخیر آن سه‌برابر میانگین جهانی بوده،همچنین کاهش بارندگی در دوره های اخیر، وضعیت منابع آبی بخصوص آبهای سطحی و جاری را تضعیف و نامطمئن ساخته است. بنابراین اجرا و تدوین یک سیاست گذاری و سرمایه گذاری ملی برای حفظ پایداری منابع آب در کشور بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است، در غیر این صورت کشور در بخش منابع آبی دچار بحران خواهد شد. از سوی دیگر بیشترین میزان هدر رفت آب در حوزه ی کشاورزی است که این عدد بالغ بر  80 درصد می باشد، بنابراین استفاده از راه حل های هوشمندسازی می تواند یک راه حل مطمئن و مطلوب برای مدیریت کاهش بحران آب و استفاده مناسب از آن باشد. اصولا یک سیستم  به این منظور احداث میشود تا ضمن استفاده از منابع طبیعی سود آور نیز باشد . یعنی درآمدهای آبیاری هوشمند فضای سبز حاصل از آن، از هزینه های که صرف سیستم آبیاری هوشمند میشود بیشتر باشد .با ارائه ی توضیحات فوق، هوشمندسازان با آبیاری هوشمند می تواند برای هر مدل از تجهیزات و روشهای آبیاری، برنامه ای متناسب با آن روش را پیش بینی نماید، به عنوان مثال در روش آبیاری قطره ای، چون آب از طریق لوله ها جریان می یابد، هدف این بوده که بذر علف های هرز آبیاری نشود و در واقع فقط قسمت هایی از فضای سبز که گیاه در آن کاشته شده آبیاری شود و در نتیجه علف های هرز کمتر رشد می کنند و یا اینکه برخی از گیاهان نیاز به دریافت میزان کمتری از آب به نسبت سایر پوشش های گیاهی از جمله پوشش چمن دارند. در این حالت سیستم هوشمند از طریق نرم افزار خود می تواند برای تجهیزات آبیاری، زمان بندی تعریف نماید و بر اساس میزان و درصد رطوبت خاک، آبیاری را متوقف و یا ادامه دهد. برای صرفه جویی در مصرف آب ، کافیست روی مانیتور لمسی خانه هوشمند گزینه (فعال با درصد رطوبت) را انتخاب نمائید، سنسورهای رطوبت سنج که در قسمت های مختلف فضای سبزخانه هوشمند تعبیه شده است می تواند میزان رطوبت خاک را استخراج نموده و به اطلاع  CPU  سیستم هوشمند برساند، در واقع هر وقت نیاز به آبیاری باشد، زمان باز شدن شیر آب صادر خواهد شد.  با بهره گیری از سیستم آبیاری هوشمند در منزلتان فضای سبز دلخواهتان را به هر ابعادی، متناسب با اندازه ی یک فلاورباکس flower box)   (یا حتی به وسعت یک باغچه داشته باشید. بنابراین حتی هنگامی که شما به مدت چند هفته هم در منزل خود حضور نداشته باشید می توانید از بابت سلامتی گیاهانتان مطمئن باشید. از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سیستم آبیاری هوشمند،  تنها یک شیربرقی آب است که از طریق  یک رشته سیم به تابلو مرکزی سیستم هوشمند متصل شده باشد. منتها جهت اجرای سیستم آبیاری در یک روف گاردن لوکس و یا فضای سبز یک خانه ویلایی به تجهیزات دیگری نیز نیاز است، تجهیزاتی مانند دریپر یا نازل، لوله ۶ میلیمتری (اسپاگتی) برای گلدانها و یا ۱۶ میلیمتری جهت باغچه که انشعاب های ۶ میلیمتری هم به آن متصل می شوند و در نهایت شیربرقی آب که بوسیله  برق، آب را قطع یا وصل می کند.

شایان ذکر است که کلیه ی تجهیزات مربوط به سیستم آبیاری هوشمند در فروشگاه های مخصوص تجهیزات کشاورزی و همچنین لوله و اتصالات عرضه می شود و خانه هوشمند همانطور که در سطرهای بالا توضیح داده شد از طریق شیربرقی آب می تواند این تجهیزات را مدیریت و کنترل نماید.
www.hooshmandbms.ir 
tel:013_34232

سناریوی هوشمند

یکی از جذاب ترین امکاناتی که خانه ی هوشمند برای ساکنینش ارائه نموده اجرای فرمان های از پیش برنامه ریزی شده ی متعدد، بدون دخالت انسانها است. به این ترتیب شما می توانید با تعریف مجموعه عملکردهای به هم پیوسته که سناریو نامیده می شوند برای سیستم خود بیشمار حالت پیش فرض را با توجه به امکاناتی که سیستم هوشمند در اختیار شما قرار می دهد تعریف نموده و در حافظه ی سیستم خانه ی هوشمند خود ذخیره نمایید. به عنوان مثال شما می توانید سناریوی صبحگاه را برای سیستم هوشمند خود تعریف نمایید و به وسیله ی آن با یک موزیک لایت دلخواه از خواب برخیزید درحالیکه پرده ی اتاق خوابتان جهت ورود نور خورشید گشوده خواهد شد. از ویژگی های خانه ی هوشمند این است که با توجه به اتفاقات محیط پیرامون مانند تاریک و روشن شدن هوا و یا تنظیمات فوتوسل، تغییراتی را در سیستم های مورد استفاده اعمال می نماید و برنامه‌ها و سناریو های مختلف ساختمان هوشمند را برای تجهیزات تعریف و اجرا می نماید، در این صورت وقتی که شما در منزل حضور ندارید، کافی است با فعال نمودن سناریوی عدم حضور که امکاناتی از قبیل روشن و خاموش شدن چراغ های منزل به صورت تصادفی یکی از آپشن های این سناریو می باشد، با خیال آسوده به برنامه های خارج از منزل خود بپردازید و یا وقتیکه برای انجام کارهای روزانه تان با عجله از خانه خارج می شوید سیستم هوشمند به کمک شما می شتابد، بنابراین نیازی نیست که لیست بلند بالایی از انجام کارهایی مثل خاموش کردن کولر، چراغ های منزل، وصل بودن اتو به پریز برق و یا روشن ماندن اجاق گاز را در برنامه ی روزانه ی خود داشته باشید، خانه ی هوشمند شما تحت کنترل است و شما به کلی می توانید از این بایت آسوده خاطر باشید.
http:hooshmandbms.ir 
tel:013-34232

پرده برقی در سیستم هوشمند

با استفاده از سیستم خانه هوشمند می توان براحتی انواع مدل های پرده برقی، کرکره و سایبان را براحتی  و با روش های مختلف کنترل نمود. شما با بهره گیری از این سیستم هوشمند می توانید با کلیدهای هوشمند، یا از روی صفحه نمایش لمسی منزلتان و یا به وسیله ی اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی و تبلت خود در سناریو های متفاوت، از راه دور میزان نور وارد شده به منزلتان را تنظیم نموده و آنها را کنترل نمایید.

http://hooshmandbms.ir 
tel:01334232

تاثیر اتوماسیون بر آینده اقتصادی برخی از مشاغل

توسعه اتوماسیون یا کنترل و هدایت دستگاه ها به صورت خودکار در اقتصاد، امری است که به نظر متوقف نمی شود و براساس یک بررسی که در استرالیا صورت گرفته ربات ها در آینده پنج شغل را از دست انسانها درمی آورند!

استفاده از الگوریتم ها ، رایانه ها و ربات ها در دنیای امروز سبب شده تا بسیاری از مشاغل دیروز رفته رفته از بین بروند و این امر با ارزانتر شدن محصولات و فناوری ها نه تنها شدت گرفته، بلکه مشاغل جدیدتری را نیز در معرض نابودی قرار داده است ...
ادامه ی مطلب را در سایت هوشمندسازان می توانید مطالعه نمایید:
http://hooshmandbms.ir 
tel:013-34232