خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه ای هوشمند داشته باشیم ...
خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه هوشمند - هوشمندسازان

خانه ای هوشمند داشته باشیم ...

حرارت و برودت در خانه هوشمند هوشمندسازان

در اکثر ساختمانهایی که امروزه برای زندگی کردن ساخته می شوند، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به صورت دستی مدیریت می شوند، در واقع کاربر می بایست درجه پکیج دیواری و یا دور موتور کولر آبی را با هر بار گرم و یا سرد شدن هوا، کم و یا زیاد نماید و دائماً گرمی و سردی هوا را بسنجد.

و اما در سیستم خانه هوشمند طراحی شده توسط شرکت هوشمندسازان؛ نرم افزارهایی مرتبط با انواع تاسیسات حرارتی و برودتی مورد استفاده در ساختمان همچون گرمایش از کف، کولر آبی، تهویه مطبوع، پکیج و ... طراحی شده تا کاربران خود را با هر نوع سلیقه ای که دارند، اغنا نماید.

بدین نحو که پردازنده مرکزی سیستم هوشمند (یا همان سیستم BMS) از طریق اطلاعات دریافتی از سنسورهای دمای نصب شده در قسمت های مختلف خانه، میزان درجه حرارت حقیقی محیط را استخراج نموده و با مقایسه آن با دمای مورد نظر کاربر، از طریق تجهیزاتی چون برد فرمان کولر، شیرهای برقی، دمپرها و یا کنترل پمپ ها و مشعل ها، میزان حرارت و یا برودت مورد نیاز را تأمین می نماید.

اینگونه دمای محیط همواره متناسب با میزان دمایی است که کاربر از طریق مانیتور لمسی به سیستم هوشمند ساختمان فرمان داده است تا دیگر نیازی به کنترل مداوم دمای هوا نباشد

 

مانیتور لمسی - هوشمندسازان

همانطور که برای اجرای برنامه ­های مختلف کامپیوتری از جمله گوش دادن موسیقی، تنظیم صدا، دیدن فیلم، طراحی و ... به یک مانیتور نیاز است، جهت کنترل و استفاده از برنامه ­ها و امکانات متنوع در یک خانه هوشمند نیز، به یک مانیتور نیاز است؛ مانیتوری که بتوان از طریق آن با خانه و تجهیزاتش ارتباط برقرار نمود.

تجهیزات و امکاناتی چون روشنایی ­ها؛ اعم از لوستر و هالوژن و نور مخفی، پرده ­های منزل، کولرها، سیستم حرارتی خانه، جاروی مرکزی، آسانسور، درب منزل، اجاق گاز و همچنین سیستم ­های ایمنی و امنیتی ساختمان از جمله: اعلام سرقت، اعلام حریق، نشت گاز و ...

جهت مطالعه ادامه مقاله به سایت شرکت هوشمندسازان به آدرس www.hooshmandbms.ir مراجعه نمایید.